Skip Navigation LinksPrima pagină»Articole Specialişti Imobiliare»Cum se mai promoveaza dezvoltatorii in 2011 ? (I)

Cum se mai promoveaza dezvoltatorii in 2011 ? (I)


Azi, mai mult ca oricand, lupta pentru castigarea clientilor este dura. Cumparatorii sunt putini si nehotarati, creditarea este aspra iar ofertele dezvoltatorilor sunt pline de promotii si discount-uri atragatoare. Dezvoltatorii trebuie sa se diferentieze pe piata prin mesaje clare, care sa evidentieze avantajele lor competitive, fie ca este vorba de pozitionare, calitate, design, comunitate, metode flexibile de plata etc.


de Macrina Abalaru la categoria Editorial


Publicat la 22.06.2011 | 3623 vizualizări | 0 comentarii


nota

9,0

3 voturi

Azi, mai mult ca oricand, lupta pentru castigarea clientilor este dura. Cumparatorii sunt putini si nehotarati, creditarea este aspra iar ofertele dezvoltatorilor sunt pline de promotii si discount-uri atragatoare. Dezvoltatorii trebuie sa se diferentieze pe piata prin mesaje clare, care sa evidentieze avantajele lor competitive, fie ca este vorba de pozitionare, calitate, design, comunitate, metode flexibile de plata etc.

Bugetele de marketing si publicitate au crescut in 2010 si 2011, dupa ce suferisera o scadere drastica la inceputul lui 2009. 

In 2011, dezvoltatorii folosesc in principal, ca mijloace de promovare, targurile imobiliare, promotiile, diverse discount-uri sau modalitati de plata, prima casa, evenimente de networking, concursuri, social media si PR, showroom-uri ingenioase si ATL, publicitate clasica prin bannere, flyere etc. 


Voi detalia mai jos o parte din aceste mijloace de promovare, cu exemple, urmand sa vorbesc despre restul, intr-un articol viitor.


Targuri imobiliare

Participarea la un targ costa in medie de la 1000 euro pana la 25.000 euro ca partener strategic. Pana acum au fost déjà 4 targuri imobiliare. Dezvoltatorii au venit cu idei ingenioase sau indraznete ca sa zic asa. 

De exemplu, Be Igloo s-a gandit sa ofere potentialilor cumparatori bilete gratuite la loto, direct de la fete cu sanii goi! Sase fete frumoase, pictate din cap pana-n picioare in negru, rosu si alb, te intampina gratios la standul Be Igloo. Nu ai cum sa nu treci pe acolo, macar din curiozitate.



Tot in cadrul TIMON, ADAMA da startul cautarii celui mai norocos cumparator (numarul 1000). Pentru cei care doresc sa achizitioneze o locuinta, mecanismul de concurs este simplu. Cumparatorii vor avea posibilitatea de a invarti “roata norocului” de indata ce se hotarasc asupra apartamentului pe care il vor achizitiona. Persoanele care in decursul unei luni de la data desfasurarii targului se hotarasc sa cumpere apartamentul vor primi premiul castigat la roata. Cadourile puse la bataie constau in aparate electrocasnice (frigider, masina de spalat, LCD, masina de spalat vase, sistem Home Cinema, aer conditionat etc.).


Insa, de multe ori, rezultatele nu sunt pe masura cheltuielilor. Despre cat de eficiente sunt participarile la targurile imobiliare, puteti citi aici

Promotii, discount-uri, modalitati flexibile de plata, prima casa


Pretul influenteaza cel mai mult decizia de cumparare cand vine vorba de o locuinta, teren. Apoi, locatia. Probabil pentru 98% dintre cumparatori, achizitionarea unei locuinte este cea mai mare investite pe care o fac intr-o viata.

De exemplu, avem programul HOME UPGRADE de la GREENFIELD, casa ta veche + rate la dezvoltator pe 10 ani, sau Class Park Residence care ofera posibilitatea sa cumperi un apartament prin Prima Casa cu 0% avans. Si exemplele pot continua la nesfarsit. 

Evenimente de networking 


Acum clientii trebuie atrasi prin conexiuni personale, relationare si recomandari. Trebuie sa-ti faci relatii, nu contacte. In ultimii 3 ani, evenimentele de networking au luat amploare si pe piata imobiliara. Indiferent de motiv (open house, ziua femeii, al 1000-lea cumparator, plantare de copaci, cinema in aer liber, lansare showroom etc.) important este sa-ti cunosti clientul si sa-l aduci sa vada proiectul.

Astfel, de Martisor, Adama a organizat o petrecere tip cocktail, unde a invitat locatarele ansamblului Evocasa Completa impreună cu prietenele acestora pentru a sarbatori impreuna iar GREENFIELD Residence sau Cosmopolis au invitat toti iubitorii de natura sa planteze un pomisor “pentru copilul tau, pentru o lume mai curata, pentru un viitor mai verde”. Frumos !

Un alt exemplu este evenimentul “Un weekend nebun la Silver Mountaina”, unde oamenii au sarbatorit prima zi de vara etc. 

Acum, dezvoltatorii comunica cu un public sofisticat si informat, care cunoaste piata si este greu de influentat. Promisiunile dezvoltatorilor au un impact greu asupra potentialilor cumparatori si daca nu sunt respectate, acestia risca pierderea clientului. 

Adaptarea proiectelor la noile cerinte ale pietei imobiliare si prezenta cu un mesaj si cu un brand puternic in noile medii de comunicare, sunt vitale pentru succesul unui dezvoltator. 


Va urma.



Acest articol nu a fost încă dezbătut.


Pentru a te implica în discuţie trebuie sa intri în contul tău.

Ai cont? Intră în cont pentru a comenta. Nu ai cont? Înregistrează-te (gratuit).